Framsida > Varumärkesvärde
Varumärkesvärde
Varumärkesvärde
Mezina har funnits sedan 1983 och växer dag för dag som skandinaviskt varumärke. Mezina är ett varumärke som konsumenterna gillar, litar på och stöder – och så har det varit i decennier. Det är något som vi är mycket stolta över.
Vi förvaltar varumärket noga för att skapa ett globalt varumärke med starka varumärkesvärden. Vår ständiga innovation gör att vårt varumärke förblir i fokus hos konsumenterna, och vårt fokus på effektivitet skapar förtroende för vårt varumärke över tid. Vårt mål är att etablera och bevara Mezina som ett varumärke som kan bestå i generationer.
Mezinas fyra kärnvärden
Förtroende och respekt
Visar sig i våra relationer med kunder, samarbetspartner och medarbetare. Vi arbetar mot gemensamma mål, där förtroende och respekt är nyckelord.
Djärvhet
Visar sig i yrkesmässig nyfikenhet och i att hitta nya och bättre vägar. Vi främjar viljan till innovation, förnyelse och förbättring.
Passion för kvalitet
Visar sig i produkter som utvecklats med respekt för traditionella metoder genom användning av växtbaserade ingredienser, men med en tydlig inriktning på vetenskapliga rön och trender.
Kompetenta och engagerade
Visar sig i vårt team av experter som varje dag arbetar för att tillmötesgå och skapa behov utifrån våra kunder.
Mezinas karakteristiska namn
Historien bakom namnet Mezina går tillbaka till en solig dag då Torben Pedersen, grundaren av Mezina, satt på ett litet kafé med utsikt över Messinasundet, som ligger mellan östra delen av Sicilien och södra Kalabrien. Den vackra utsikten och den varma känslan som ögonblicket ingav inspirerade honom att kalla sitt företag Mezina.
Prästkragen och våra kärnvärden
Ända från början har Mezinas logotyp varit en prästkrage. Den har funnits med oss sedan starten och är av stor betydelse och värde för Mezina.
Prästkragen är Danmarks nationalblomma och symboliserar därför att vi är ett varumärke som är nära och i samklang med naturen. Vågen i blomman hänvisar även till sundet som Torben förälskade sig i 1983.
Ny visuell identitet 2014
2014, efter drygt 31 år, var det dags för nytänk. Därför lanserade Mezina en ny, stark och dynamisk visuell identitet – däribland en ny logotyp, webbplats och sloganen: ”Din hälsa – vår hjärtefråga”. De ursprungliga värdena i den gamla logotypen bibehölls, men med en modernare touch.
Den nya identiteten var ett led i företagets pågående utvecklingsprocess och skulle spela en avgörande roll genom att se till att omvandlingen var tydlig och att Mezinas varumärke skulle framstå som modernt, relevant och uppdaterat.